Eerste indrukken - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Oktober 2012 | Argentinië, La Plata

Zo, de eerste twee dagen op de Universiteit zitten erop. Het is echt een heel lelijk gebouw, van buiten en van binnen, maar het is ook wel weer interessant om te zien hoe dat hier is. De universiteiten zijn hier namelijk gratis, iedereen mag er studeren. Hierdoor worden aan de examens wel extra hoge eisen gesteld, maar zijn de universiteiten dus ook behoorlijk aftands en smerig. Er lopen zelfs straathonden door het gebouw heen en de wc's hebben vaak geen wc-papier. En overal hangen plakkaten en posters aan de muren en langs de trappen, omdat ze hier bezig zijn met studentenverkiezingen. Overal waar je loopt worden je flyers en folders aangeboden.. Best apart om te zien:)

Verder is de stad vol met voorbijrazende auto's en mensen die ertussendoor rennen als de stroom even stopt. Je moet echt goed uitkijken voordat je de weg oversteekt, maar daar wen je best snel aan.
Vandaag zijn we na schooltijd op zoek gegaan naar een lokale simkaart en een soort ov-chipkaart voor de bus. Deze schijn je bij alle mogelijke vage kioskjes en kraampjes te kunnen kopen. Maar elke keer als we ernaar vroegen hadden ze ze weer niet en brabbelden ze een of ander adres waar we het wel konden krijgen om daar weer te horen dat ze het ook niet hadden. Maar uiteindelijk hebben we toch alles bij elkaar gekregen wat we nodig hadden. Nou alleen nog het bussysteem uitvinden...

• 24 Oktober 2012 - 22:11

Sarine:

Leuk, San...ook die vieze oude troep:) Allemaal cultuur, moet je maar denken! Zet em op daar, he! Misschien kan je nog wat kijken van VBS a.s. weekend. Liefs, mam