Tango - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu Tango - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

Tango

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Oktober 2012 | Argentinië, La Plata

Eerst nog even iets over gisteravond. Toen was ik uitgenodigd door Seba om mee te gaan naar een soort klein concertje van een vriend van hem die gitaar speelt. Dus ik heb 1 van mijn vriendinnen meegesleept en 's avonds gingen we naar een klein theatertje in een oude loods om naar het bandje te luisteren. Ze speelden Chileense en Argentijnse liedjes. Ik weet niet of ze ze zelf gemaakt hadden, maar sommige schenen in ieder geval bekend te zijn. Het was best wel mooi, echt Zuid-Amerikaans. De band bestond uit twee mannen en een vrouw die op een trommel en twee gitaren speelden en erbij zongen en na elk liedje wisselden ze van instrument. De zangeres was erg goed.

Vandaag hadden we in de middag onze eerste 2 uur privé tangoles! Iedereen was een beetje nerveus omdat we niet echt wisten wat we moesten verwachten, maar het was echt heel erg leuk! (vond ik in ieder geval:p) Eerst moesten we leren lopen zoals in de tango en daarna begonnen we al meteen in paren te dansen (voor zover dat ging). Er waren alleen veel meer meisjes dan jongens dus moesten er een aantal meisjes voor "man" spelen. Op de maat van de muziek heen en weer lopen in paren was al de eerste uitdaging. De één vooruit, de ander achteruit, liepen we heen en weer door de balzaal (was echt een supermooi gebouw trouwens, waarin we les hadden), met regelmatige botsingen doordat we meer op onze voeten letten dan op elkaar.. Ondertussen wisselden we telkens van partner en danste ook de leraar om beurten met de meisjes. Een aantal platgetrapte tenen, zweethandjes en een hoop lol later hadden we toch echt de eerste tangopassen onder de knie! Ben benieuwd hoe het volgende week gaat...:)

Vanavond zijn me trouwens nog een aantal andere traditionele dansen gedemonstreerd door Seba en Gabi. Ze zijn echt grappig met z'n tweeën:) Hij wiegt een beetje heen weer en doet maar wat terwijl zij roept waar hij heen moet en wanneer hij moet draaien en dat hij er niks van bakt, haha! Maar het was wel heel leuk om te zien. Het waren wel echt typisch Argentijnse dansen. Zelfs de tango van Máxima (die van de bruiloft) kwam nog voorbij. Daar gingen ze niet op dansen, maar was wel mooi om te horen!:)

Nou, dat was het weer voor nu. Ik begin me nu echt een beetje thuis te voelen hier, ook hier in huis, Spaans gaat ook alweer een stukje beter, dus dat komt helemaal goed de komende maanden!:)

Hasta luego!

Sanne

  • 26 Oktober 2012 - 08:46

    Sarine:

    Haha, lachen dat laatste stukje! Ik zie het helemaal voor me. Wel leuk als het allemaal ontspannen wordt, dan voel je je niet zo opgeprikt:)
    Dus...dat wordt hier in de kamer een tangootje, als je terug bent, met papa! Haha! Beter nog ..met Friso!
    Niet te veel burgertjes eten he!
    Geniet ze! liefs mam

  • 26 Oktober 2012 - 08:46

    Sarine:

    Haha, lachen dat laatste stukje! Ik zie het helemaal voor me. Wel leuk als het allemaal ontspannen wordt, dan voel je je niet zo opgeprikt:)
    Dus...dat wordt hier in de kamer een tangootje, als je terug bent, met papa! Haha! Beter nog ..met Friso!
    Niet te veel burgertjes eten he!
    Geniet ze! liefs mam

  • 26 Oktober 2012 - 08:46

    Sarine:

    Sorry, ging iets mis!

  • 26 Oktober 2012 - 13:26

    Marlies:

    Ha Sanne,
    Wat een leuk verhaal! En gaaf dat je je al wat thuis begint te voelen. Je beschrijft het sfeertje echt levendig. Ik kom er helemaal van in Argentijnse sferen.

    Die dansles is echt mooi meegenomen, hoort natuurlijk helemaal bij de cultuur!
    Als je terug bent moet je Kees en mij maar es bijles geven. We hebben ooit de tango geleerd maar dat ging niet zo vanzelfsprekend..., zacht uitgedrukt ;-)

    Veel plezier en succes daar!

    Groetjes, Marlies

  • 26 Oktober 2012 - 13:44

    Elise:

    Ha San!
    Wat een leuke universiteit heb jij, dat je de tango leert!;)
    Moeten ze hier is doen;).
    Klinkt alsof je je draai wel een beetje vindt daar.. top hoor! Lijkt me wel vreemd, zo in een vreemd land in een vreemd gezin.
    Hou je taai!
    Liefs, Elise

  • 26 Oktober 2012 - 17:55

    Suze:

    Hee!!
    Echt super leuk om van alles van je te horen!1
    leuk dat je je al n beetje thuis voelt!En leuk dat je gastgezin ook leuk is!!

    En je ben echt een goede verteller !! ha ha, ik moet echt wel lachen af en toe! :)
    De tango: leuk. kun je het ons ook miss later leren??! :p

    groetjes suze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom in mijn reisdagboek. Hier kun je mij volgen op al mijn reisavonturen.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4069

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 04 Januari 2013

Argentinië 2012

Landen bezocht: