Druk weekend! - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu Druk weekend! - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

Druk weekend!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 November 2012 | Argentinië, La Plata

Ik heb een tijdje niet zoveel laten horen, omdat er niet zoveel bijzonders gebeurde, maar dit weekend zat weer helemaal volgepropt met leuke dingen.
Vrijdag gingen we naar een soort pretpark voor kinderen iets buiten La Plata dat República de los Niños heet. In dit park zijn een aantal gebouwen uit een gewone stad (zoals het raadhuis, gemeentehuis, museum, paleis, restaurantjes, theater) speciaal voor kinderen nagebouwd in een soort sprookjesstijl, maar wel zo groot dat volwassenen er ook makkelijk in kunnen. Het zag er echt heel leuk uit, al die kleurige gebouwen met allemaal schoolklasjes die erdoorheen liepen. Er was ook een poppenmuseum met poppen gekleed in traditionele kleding van allerlei landen over de hele wereld (Nederland was ook vertegenwoordigd).
Die vrijdagavond gingen we alweer meteen met de bus door naar Buenos Aires, want we wilden die zaterdag op tijd vertrekken naar de Tigre Delta. Dit is een deltagebied met allemaal kleine riviertjes die tussen eilandjes door lopen (soort grachten, maar dan een stuk breder en natuurlijk). Het was wel een toeristisch gebied dus wij zijn ook ingestapt in zo'n rondvaartboot met een hele hoop toeristen om een rondvaart door het gebied te maken. Dit was zeker de moeite waard, want het leek wel alsof je echt in een andere wereld terecht was gekomen! Op het land aan beide kanten van het water staan om de zoveel meters prachtige villas, vakantiehuizen/huisjes en elegante hutjes, allemaal op palen, tegen overstromingen ofzo. En ieder huis heeft zijn eigen steiger en een eigen naam die meestal op een heel mooi bordje aan de steiger vastgemaakt is. Overal palmbomen en ander exotische groen, en mensen die niks anders te doen lijken te hebben dan luieren in de zon, in een hangmat, met een boek, een mate potje, of zwemmend in het water. Was echt bijzonder om te zien!
Toen we weer op de kade stonden konden we ons nog een paar uur vermaken op de enorme markt die er was, met allerlei handwerk spulletjes, houten spullen, leren tasjes, leren riemen, mate potjes, alle mogelijke sieraden, wierook, rieten manden, kleding, tafelkleden, houten meubels enzovoorts... We hebben al besloten dat we hier sowieso nog één keer heen willen, omdat het onmogelijk is om alles in een paar uur te zien:)
De volgende zondagochtend hebben we lekker uitgeslapen in ons zoveelste hostelletje. We beginnen er zo onderhand wel aan gewend te raken dat je daar niet al teveel van moet verwachten en dat een eerste aanblik van een mooie ontvangsthal niet altijd overeenkomt met de rest van het hostel:P
Zondagavond waren we weer terug in La Plata, want de volgende dag zou het hier feest zijn: La Plata werd 130 jaar. Ter gelegenheid daarvan trad de overbekende band "Calle 13" op op het centrale plein van de stad. Deze band schijnt iedereen hier te kennen en iedereen heel goed te vinden en het concert was ook nog eens gratis dus er werd ons al gewaarschuwd dat er een enorme hoeveelheid mensen zou zijn die avond. Er was inderdaad een enorme hoeveelheid mensen die avond...:) en wij stonden er middenin:) We stonden ook nog eens redelijk dicht bij de luidsprekers dus de eerste helft van het concert was vooral gekenmerkt door oorpijn. Daarna besloten we ons toch maar iets verder te verwijderen van het geluid, maar dit bleek nog een hele opgave waarbij we op een gegeven moment letterlijk vast zaten tussen de mensen. Met een heleboel ellebogenwerk hebben we ons toch weten te bevrijden en kwamen we aan de rand van het plein waar het iets rustiger was en onze oren niet meer zo piepten. Daar hebben we een lekkere choripan gehaald (chorizo=worstje, op brood=pan) en zijn we naar de kathedraal gelopen die helemaal achteraan het plein staat, waar we een heel mooi uitzicht hadden over de mensenmassa. Achteraf was het toch wel een hele gave ervaring om zo'n concert mee te maken:)

Volgend weekend zitten we in de bergen!!

Foto's staan op facebook, degenen die geen facebook hebben kunnen ze misschien bij iemand kijken..

Buena noche!

• 22 November 2012 - 18:39

Selma:

Leuk San, je maakt nog eens wat mee! :-) Veel plezier komend weekend in de bergen, heb nu al zin om je verhaaltje daarover te lezen! Snakkes