Alweer bijna twee weken voorbij... - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu Alweer bijna twee weken voorbij... - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

Alweer bijna twee weken voorbij...

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 November 2012 | Argentinië, La Plata

Het is hier nog precies 1 uur en 5 minuten donderdag 1 november. Morgenochtend 11 uur gaan we weer met z'n drieën naar Buenos Aires, nu met paspoorten:), om het hele weekend te gaan genieten van alle toeristische plekjes en winkels en andere leuke dingen. Zondagmiddag hopen we weer terug te zijn in La Plata.
Afgelopen maandag waren er trouwens enorme overstromingen in Buenos Aires. Het weer is hier een beetje van slag geloof ik, want de ene dag regent het pijpenstelen en hagel en de volgende dag is het weer om te stikken zo warm. Vandaag was zo'n dag.. We hebben lekker stukken hartige taart gehaald en zijn neergeploft in het dichtstbijzijnde plaza:) Maar het is te hopen dat de hoofdstad al weer een beetje leeggelopen is als wij er komen..
Woensdagavond ben ik met drie andere meiden mee geweest naar salsa-les en ik ben erachter gekomen dat dat veel meer mijn ding is dan tango:D Vanavond hadden we weer tango-les en ik wil het heel graag leren, maar ik vind het toch iets te stijf en iets te dichtbij. Vorige keer waren we alleen met mensen van onze klas, maar deze keer waren er ook een paar Argentijnen bij, die me niet heel erg aanstonden. En met dat soort mensen dansen is nou niet mijn favoriete bezigheid:P Dus waarschijnlijk kom ik thuis van Argentinië zónder tangopasjes maar mét Cubaanse salsapasjes, haha!

Ondertussen worden er allerlei leuke dingen voor ons geregeld, zoals een Día del Campo: een dag op het platteland waarbij je kan paardrijden en de traditionele asado's (barbecues) van de gauchos (Argentijnse cowboys) kunt proeven en het leven van de gauchos van dichtbij kunt zien.
Natuurlijk gaat het schoolwerk ook gewoon door, al zijn de verschillende vakken niet helemaal met elkaar in balans. Aan de ene kant moeten we afgrijselijk lange wetenschappelijke Spaanse teksten lezen waar we helemaal geen tijd voor hebben, terwijl we aan de andere kant bij Spaanse les bij wijze van spreken "aap noot mies"-achtige dingen leren. En als we iets goed zeggen dan is het meteen : Muuuuuyyyyy biiiieeeeennnnn!!!! op een enorm hinderlijk kinderachtig toontje.. Maar goed, wij zijn de proefkonijnen van deze studiereis dus er moet overal nog een beetje aan gesleuteld worden.

Nu ga ik mn bed in om morgen fit genoeg te zijn om de hele dag door Buenos Aires te banjeren. Misschien gaan we nog wel naar de nieuwe James Bond film in de bios... die mogen we natuurlijk niet missen :-)

Buena noche!


  • 02 November 2012 - 06:36

    Rik Buter:

    En wordt de film ondertiteld of spreekt Daniel Craig opeens vloeiend Spaans?

  • 02 November 2012 - 08:35

    Sarine:

    Haha, ik moest echt even vreselijk lachen! Zo typisch Sanne! Geen Argentijn te dicht bij en behandel me niet zo sufferig! San, meid, je bent echt een kind van je vader (en moeder)! We zijn trots op je!
    Pappa had net thuis gezegd: misschien gaan ze wel naar de nieuwe James Bondfilm, en ja hoor! Trouwens : leuk he, paardrijden enz.? Zou dat water in B.A. nog te maken hebben met Sandy? Heb je dat nog meegekregen, New York in de problemen?
    Nou, heel veel plezier, pas goed op jezelf!
    Liefs mam

  • 02 November 2012 - 14:09

    Hadassah:

    Hey hey!

    haha t klinkt een beetje als: du er sååå flink! =) Als je terugkomt mag je mij ook wel Salsa leren dansen, lijkt me echt lachen! Al last van heimwee intussen??

  • 03 November 2012 - 18:01

    Selma:

    Haha geweldig Sann, inderdaad typisch jou! Ben benieuwd naar je verhaal over Buenos Aires! Echt super dat je ons elke keer up to date houdt. Lijkt bijna alsof ik zelf ff op vakantie ben als ik je verhalen lees. ;-) Fijn weekend nog! ;-) Lfs

  • 04 November 2012 - 15:13

    Elise:

    Haha San! Superleuk om te horen.. en je schrijft echt boeiend;).
    Veel plezier daar, in februari doen we salsa met de club;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom in mijn reisdagboek. Hier kun je mij volgen op al mijn reisavonturen.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 04 Januari 2013

Argentinië 2012

Landen bezocht: