Asado, chorizo en mate - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu Asado, chorizo en mate - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

Asado, chorizo en mate

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Oktober 2012 | Argentinië, La Plata

Dag 2 zit er alweer bijna op. Gisteravond gingen Seba en Gaby om iets van 12 uur 's nachts nog naar een cultureel festival o.i.d. en ze kwamen pas 6 uur 's ochtends weer thuis, dus heb ik vanochtend in mn eentje ontbeten en heb daarna een briefje achtergelaten dat ik met een vriendin naar de moeder van het meisje van haar gastgezin was om moederdag te vieren (het was vandaag blijkbaar moederdag hier). Daar kregen we een uitgebreide lunch, een echte "asado" (soort barbecue) met choripan: Argentijnse worst (chorizo) op stokbrood (pan). De rest van de middag bleven we daar om te genieten van taart en Argentijnse "mate". Dit is een speciale gewoonte hier en wordt gedronken uit één potje vol met theekruiden. Hier schenken ze kokend water in en vervolgens mag iedereen met hetzelfde metalen rietje uit hetzelfde potje drinken:P Beetje vreemd voor de eerste keer, maar het was best lekker. Gewoon een soort sterke thee..
Pheb, bedankt voor je cadeautje (de boekenlegger)! Heb ik vandaag opengemaakt:)
Morgen voor het eerst naar de universiteit, ben heel benieuwd! Ik hoorde vandaag dat het geen mooi gebouw was, maar we zien het wel:)
Voor het weer hoef je hier trouwens niet te komen, het is al de hele middag keihard aan het plenzen..

Hasta la próxima!

  • 22 Oktober 2012 - 07:21

    Sarine:

    Wel een beetje opruimen daar, hoor:) Wat een zootje! En die kat, heel leuk, maar niet in je bed, he?Brrrr. Heb je wel ergens een bank om op te zitten, of alleen houten stoelen? En koop maar lekker een opvouwparapluutje:) mam

  • 22 Oktober 2012 - 10:12

    Hanneke:

    Zo San, je eerste kennismaking met Argentijns eten is goed verlopen lijkt het. Misschien kan je een keer Argentijns koken voor ons, als je terug bent?
    Btw, wat een feestbeesten zijn Seba en Gaby, om 12 uur nog gaan stappen...
    Misschien kan je ze nog wat goede gewoontes bijbrengen, met jouw goede invloed. Groetjes!

  • 22 Oktober 2012 - 10:32

    Maartje:

    Hahaha bij wat voor vrijzinnige types ben je nu weer terechtgekomen! Leuk dat ze allemaal zo aardig zijn, ze hebben je vast al in hun hart gesloten als ze je uitnodigen voor moederdag :)

    veel plezier op de uni!

  • 23 Oktober 2012 - 01:18

    Sanne:

    @mama: nee ze hebben helaas geen bank:) maar ik kan wel op mn bed zitten. En die kat is wel gezellig:)
    @friso: hoe bedoel: hoe is het nou echt daar?? Dat ben ik al de hele tijd aan t vertellen!

  • 26 Oktober 2012 - 13:03

    Nynke:

    Haha, die reacties :-D
    Ik denk idd ook dat Seba je dwingt te schrijven haha...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom in mijn reisdagboek. Hier kun je mij volgen op al mijn reisavonturen.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4075

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 04 Januari 2013

Argentinië 2012

Landen bezocht: