We zijn er! - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Oktober 2012 | Argentinië, La Plata

Na een enorm lange vliegreis zijn we dan eindelijk aangekomen in Argentinië. Vrijdagochtend vertrokken we met een uur vertraging vanaf Schiphol naar onze tussenstop in Houston, Texas. Om de een of andere reden vlogen we in een soort boog waardoor we ook het onderste puntje van Groenland en half Canada hebben gezien, maar ong. 10 uur (en een heleboel films) later landden we dan toch in Houston, om daar vervolgens nog 7 uur te wachten op onze volgende vlucht. Gelukkig werden we een groot deel van de tijd vermaakt door douaneprocedures, waardoor het in Nederland allang na bedtijd was toen we eindelijk een gemakkelijk plekje konden zoeken om nog een beetje te kunnen slapen voordat we weer 10 uur in het vliegtuig moesten zitten. Om 4 uur 's nachts, Nederlandse tijd, zaten we weer klaar voor onze laatste vlucht naar Buenos Aires. De stoelen zaten helaas niet zo lekker als in de vorige vlucht, maar de dvd-schermpjes deden het ook niet, dus zat er niets anders op dan proberen te slapen. Toen we onze ogen opendeden was het alweer licht buiten en konden we beneden Argentinië zien liggen. Op het vliegveld werden we opgewacht door een Argentijns taxichauffeurtje met een papier met onze namen erop, die mij en twee vriendinnen één voor één afleverde bij onze gastgezinnen in La Plata, een stad naast Buenos Aires waar we ook naar de universiteit zullen gaan. Het verkeer hier is trouwens enorm chaotisch. Er staan geen strepen op de weg en de stoplichten hangen ergens midden boven de kruispunten of aan de overkant van de straat, dus het is me een raadsel hoe iedereen ziet welk stoplicht voor hem geldt en of er überhaupt wel een stoplicht is..
Ik werd steeds zenuwachtiger naarmate we dichter bij mijn adres kwamen, maar het gastgezin is heel aardig. Ze heten Sebastián en Gabriela en wonen samen met hun kat, Rayuela, in een klein appartementje. 's Avond kwam meteen de familie van Gabriela op bezoek die allemaal vragen begonnen te stellen over van alles en nog wat. Ik weet nu wel dat ik nog absoluut geen Spaans kan, haha! Ik moest uitleggen wat mijn vader voor werk deed (wat ik niet eens in het Nederlands goed weet), hoe Nederland verdeeld is in provincies en die weer gemeentes, hoeveel land er in NL gebruikt voor landbouw en nog veel meer onmogelijk dingen. Maar goed, de eerste kennismaking is in ieder geval weer voorbij. Nu nog even bijslapen...

  • 21 Oktober 2012 - 00:08

    Stefanie:

    Hey San! Goed te horen! Super leuk om zo allemaal mensen te leren kennen! En haha, zeer goed voor je Spaans idd! Succes en slaap lekker!

  • 21 Oktober 2012 - 09:47

    Rik Buter:

    Ha San,

    Me gradué en la universidad de Delft de la tecnología en ingeniería mecánica. Ahora trabajo para una empresa que fabrica máquinas par la industria alimentaria y la industria química. Puedo diseñar esas máquinas.

    Dus... ;-)

  • 21 Oktober 2012 - 14:36

    Sarine Buter:

    Zo, die vader van jou heeft zijn best gedaan! Ik zal maar niet uitleggen wat ik doe, in het Spaans:) Als je "vampier" zegt is dat genoeg.

    tot snel, mam

  • 21 Oktober 2012 - 15:39

    Sanne:

    Zo, waar heb je dat geleerd pap? Maar ik zal het doorgeven hoor:)

  • 21 Oktober 2012 - 21:15

    Hadassah:

    Hey!

    Leuk om te horen Sann, moest echt ff lachen om die stoplichten, haha, wen je vast wel een keer aan. En die onmogelijke vragen, echt heel typisch ;) Wel fijn dat t een leuk gastgezin is. Nou, heel veel succes met wennen ;)

  • 21 Oktober 2012 - 22:19

    Jedidja:

    Hoi san! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Wat een vlucht heb jij achter de rug zeg, mamamia! Wist niet dat het zolang duurde...nou morgen begint vast je eerste schooldagje; spannend! Zet em op he! Hier hebben we vr avond met meisjesclub 3 een zumba les gehad met vervolg een kort welness bezoekje! Iedereen riep al bij de zumba dat jij er echt bij had moeten zijn! :-) nou goed..voor nu: slaap lekker! Liefs, Jedidja (ps. Die pa van jou heeft gewoon google vertaalmachine gebruikt.. ;-)

  • 26 Oktober 2012 - 12:58

    Nynke:

    Haha, jammer dat je de reactie van je moeder niet kunt 'liken' :-)
    Ik begin nu pas met lezen van je avonturen, terwijl we bijna een week verder zijn......


    Grappig, je gastgezinnetje...ben je enigst kind geworden :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom in mijn reisdagboek. Hier kun je mij volgen op al mijn reisavonturen.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4076

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 04 Januari 2013

Argentinië 2012

Landen bezocht: