Buenos Aires!! - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu Buenos Aires!! - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Sanne Buter - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 November 2012 | Argentinië, La Plata

Zo, dit keer hebben we het goed gedaan:) In twee en een halve dag heel Buenos Aires gezien! Of in ieder geval de meest bekende, leukste plekjes.
Vrijdagochtend vertrokken we (Els, Elke en ik) met de bus om na een uurtje in Buenos Aires aan te komen. We hadden een aantal adressen opgezocht van eventuele hostels en de eerste was meteen raak. Heel gezellig, met veel kleuren, en schone bedden en badkamers:) Ze hadden nog net een kamer vrij voor ons drieën. Daar hebben we onze spullen achtergelaten om meteen door te gaan naar de wijk La Boca. We werden al door iedereen gewaarschuwd dat deze wijk niet de veiligste is van Buenos Aires en dat we dus alleen in het toeristische deel moesten blijven. Nou, toeristisch was het wel ja! Omgeven door Amerikanen, Chinezen, Europeanen en ander volk baanden we ons een weg door de gezellige straatjes met kleurige huizen en de meest uiteenlopende artistieke uitingen op de muren.Je merkt wel dat de cultuur enorm overdreven wordt voor de toeristen. Je kunt niet eens even rustig een foto maken of je wordt door een mannetje een terrasje opgetrokken om er te genieten van de typische empanadas en de zoveelste tangoshow. Maar het is erg leuk om een keer gezien te hebben:)
Vervolgens namen we de bus terug naar het centrum en het Plaza de Mayo: dé plek voor demonstraties in Buenos Aires, omdat het Casa Rosada (het witte huis van Argentinië) ernaast staat. Heel mooi gebouw trouwens en 's avonds ook echt "rosada". Na een boel foto's genomen te hebben liepen we het centrum in om te genieten van de vele leuke kleding- en schoenenwinkeltjes die Buenos Aires rijk is, ook verkopen ze overal praktisch hetzelfde.. We kwamen ook nog een winkel tegen met kerstversiering, heel bizar als je om 7 uur 's avonds nog loopt te stikken van de hitte. Na wat gegeten te hebben begaven we ons naar ons avondprogramma: de nieuwe James Bond film! Jaja, zelfs hier ontkom je er niet aan:) De bioscoop lag in Puerto Madero, de rijke haven van Buenos Aires met een heleboel luxe restaurants, clubs en bars voor de mensen met een wat dikkere portemonnee... We wisten in ieder geval zeker dat we niet bestolen zouden worden daar.
Na de film zijn we meteen ons bed ingedoken om de volgende ochtend naar de wijk Recoleta te gaan. Hier heb je de beroemde begraafplaats van Recoleta waar onder andere Evita Perón begraven ligt. Alle graven op deze begraafplaats zijn gekocht door de familie en hoeven dus nooit geruimd te worden. De graven zijn gewoon kleine huisjes waar je soms ook naar binnen kan kijken om de kisten te zien liggen. Best apart om al de toeristen daar rond te zien lopen met camera's alsof je in de dierentuin loopt.
Daarna hadden we het plan om naar de wijk Palermo te gaan, omdat we gehoord hadden dat dat heel gezellig was. Alleen ging er geen metro naar die wijk en we wisten ook niet precies welke bus we konden nemen en het was verschrikkelijk warm. Dus zijn we halverwege onze poging om in Palermo te komen neergeploft in een Japanse tuin. Toen we weer iets afgekoeld waren hebben we onze tocht toch maar voortgezet en zijn uiteindelijk aangekomen op een heel gezellige plaza in hartje Palermo, met een gezellig marktje en een heleboel mensen in een heleboel restaurantjes. In één daarvan hebben we avondgegeten, was erg gezellig!
Voor zondagochtend hadden we op internet naar een soort evangelische kerk gezocht waar we eventueel de dienst zouden kunnen bijwonen. Els en Elke zijn namelijk ook christelijk, hervormd o.i.d. en een soort evangelisch, dus het leek ons wel leuk om een keer te kijken hoe dat hier gaat. Toen we daar aankwamen werden we meteen door iedereen welkom geheten en na de dienst moesten we wel twintig keer aan iedereen uitleggen waar we vandaan kwamen en wat we hier deden, en we werden ook meteen uitgenodigd om mee te gaan naar een verjaardag van de broer van één van de leden van de kerk. Het leek ons wel grappig dus gingen we samen met een hele groep jongeren op weg naar het huis van de jarige. En wat voor een huis was het! Een enorme villa in een buitenwijk in Belgrano, met drie verdiepingen, enorm veel eten, en een zwembad in de tuin! We hebben ons meerdere keren afgevraagd hoe we daar nou weer verzeild zijn geraakt:) Maar het was echt gezellig! Iedereen was heel geïnteresseerd en vroeg van alles en nog wat. We hebben jongeren leren kennen uit Brazilië, Chili, en de VS. Iedereen nodigde ons ook uit om naar de jongerenbijeenkomsten te komen op zaterdagavond, maar daar moeten we nog maar even over nadenken:) We kunnen het ons natuurlijk niet veroorloven om ieder weekend naar Buenos Aires te gaan. En ik ben ook nog van plan om deze week te proberen contact op te nemen met de mensen van de gemeente hier in Buenos Aires en als dat lukt ga ik natuurlijk liever daarheen:) Maar goed, het was zeker een hele aparte ervaring om zo ineens in een wildvreemd huis met wildvreemde personen te staan en toch zo welkom te zijn.

Nou ja, morgen beginnen de colleges weer hier in La Plata dus nu ga ik lekker naar bed, want ik begin een beetje verkouden te worden door dit rare weer hier:) Foto's volgen nog!

Hasta luego!

Sanne

• 05 November 2012 - 09:11

Marleen:

Ha Sanne, wat gaaf om al je verslagjes te lezen. Ik kan me helemaal inleven zoals jij het beschrijft allemaal. Echt heel leuk. Succes daar nog en ik kijk uit naar alle andere leuke verhalen:)
    Groetjes Marleen

• 05 November 2012 - 16:14

Opa En Oma Buter:

Zo, Sanne, leuk je verslagen te lezen. We leven helemaal mee. Fijn, dat jullie het zo met zijn drieën kunnen doen. Wat een belevenissen allemaal, hè! Groeten en liefs van opa en oma.